Як пересічному полтавцю отримати грант на розвиток своєї справи 

Простіше кажучи, грант – це запит на інвестиції в некомерційний або комерційний проєкт. На перший погляд, грантові пропозиції вигідні лише тій організації чи індивідуальному підприємцю, які потребують грошей. Але це не зовсім так.

Для грантодавців – це не інвестиція в якийсь випадковий проєкт, а інвестиція в позитивні зміни. Таким чином, вони можуть мати величезний вплив на питання, які стосуються моралі, цінностей або культури компанії. Серед полтавців є багато успішних історій, коли великий бізнес почався саме з малого гранту. Як почати і вам – далі в нашому матеріалі на poltava-trend.

Де полтавцям шукати грантодавців

В першу чергу містянам варто звернути увагу на донорські організації, які працюють в Україні та надають підтримку стартапам. Гранти на створення власної справи з 2022 року можна отримати, подавши заявку на порталі Дія. Це кошти для амбітних стартаперів, на розвиток малого та середнього бізнесу. Основні напрямки за якими можна отримати грантову допомогу: Своя справа — на розвиток або запуск стартапу, Новий рівень — кошти на розширення або створення підприємств у сфері переробки, Свій сад — гранти на висадження фруктових садів і виноградників, Своя теплиця — гранти на побудову нових теплиць, Старт в ІТ — гранти на навчання за IT спеціальностями та Стартап — грантова допомога на відкриття власного ІТ-стартапу.

Полтавщина у 2022 році почала співпрацю із програмою USAID, яка надає грантову підтримку від 600 тис. до 1, 2 млн грн на підтримку безперервності та відновлення бізнесу, а також гранти для підтримки торгівельних місій.

Також важливо слідкувати за сайтом та фейсбук-сторінкою Інвествідділу Полтавської обласної ради, де періодично публікуються грантові пропозиції у різних галузях. Наприклад, гранти від Європейської комісії на покращення енергоефективності житлового фонду, гранти на проєкти від Глобального інноваційного фонду та грантова підтримка від Міжнародної організації з міграції для підтримки мікробізнесу. Та багато інших пропозиції від українських та міжнародних компаній та ініціатив.

Крок 1. Напишіть потужний супровідний лист

Ваш супровідний лист є ідеальною можливістю привернути увагу спонсора. На відміну від решти ваших документів на грант, лист може бути менш формальним і звертатися до читача більш прямо.

Основна мета вашого супровідного листа – змусити ознайомитися з вашою пропозицією. Ймовірно, вони отримали десятки чи навіть сотні заявок на гранти, і ваш лист має якомога краще відокремити вас від натовпу.

Ось кілька рекомендацій щодо супровідних листів:

  • Будьте короткими: максимум три-чотири абзаци. Швидко переходьте до суті та одразу висловлюйте свої наміри без зайвих балачок.
  • Скажіть, що вам потрібно: на самому початку вкажіть, скільки грошей вам потрібно і для чого. Не бійтеся бути прямим — ви заслуговуєте на цей грант, тому переконайтеся, що грантодавець знає це.
  • Уникайте повторення: це не місце, щоб просто повторити те, що ви сказали в пропозиції. Не соромтеся трохи відхилитися від курсу та розказати щось справді цінне.
  • Встановіть зв’язок: покажіть, що ви розумієте спонсора та проведіть пряму лінію від його місії та коштів до запропонованого вами проєкту.
  • НЕ будьте надто емоційними: вам не слід писати щиру історію про вашу місію чи організацію. Передайте своє повідомлення менш офіційно, але зосередьтеся на своїх аргументах.
  • НЕ згадуйте своїх конкурентів. Просто сформулюйте свій власний бажаний результат і спробуйте справити хороше перше враження, не згадуючи нікого іншого.

Крок 2. Почніть із короткого резюме

Переходимо до написання гранту: кожен гарний грант має починатися з короткого резюме. Резюме, по суті є коротким викладом всієї пропозиції. Воно представляє ваш бізнес, сегмент ринку, пропозицію, цілі проєкту — по суті, ваш запит на грант.

Воно повинне мати достатню деталізацію та конкретику; швидко переходьте до суті, будьте прагматичними та фактичними.

  • Пишіть його до двох сторінок: вам потрібно надати стільки інформації, щоб грантоотримувач міг прочитати лише цю частину та отримати чітке уявлення про те, хто ви і на що вам потрібні гроші.
  • Додайте ресурси: згадайте кошти, які ви просите, і коротко поясніть свою методологію їх витрачання.
  • Презентуйте свою організацію: хоча ви детально розкажете про це пізніше, не бійтеся розповісти грантоотримувачу про свою історію, місію та цілі.
  • Не звертайтеся безпосередньо до спонсора: єдине місце, де це можна зробити, це супровідний лист. Тепер, коли ми почали писати заявку на грант, все має стати більш формальним.
  • Не пишіть занадто багато: не заглиблюйтеся в опис проєкту, у вас буде місце для цього пізніше.

Крок 3. Представте свою компанію та сформулюйте цілі

Тепер, коли ви підготували основу для всієї пропозиції, ви можете почати зі свого бізнесу/організації. Поділіться якомога більше актуальною інформацією про вашу інфраструктуру, історію, місію, досвід тощо.

Тут ви включаєте біографію ключових співробітників, послужний список вашого бізнесу (історії успіху), цілі компанії та філософію; по суті підкреслити ваш досвід.

Рекомендації клієнтів, листи подяки, відгуки від клієнтів і широкої громадськості є обов’язковими речами, які потрібно написати в заявці на грант.

Однією з найважливіших частин структури грантової пропозиції є формулювання проблеми. Також відоме як «заява про потреби». Це місце, де ви пояснюєте, чому ваша спільнота має проблему та як ви можете знайти рішення. Можливо, вам знадобиться провести широке дослідження історії основної проблеми, попередніх рішень, які були реалізовані та потенційно невдалі, і пояснити, чому ваше рішення матиме значення.

Тепер, коли фінансуюча агенція чи грантодавець знають ваші цілі, настав час сказати їм, як ви плануєте їх досягти.

Перелічіть працівників і навички, додаткові засоби, транспорт і допоміжні послуги, необхідні для виконання проєкту та досягнення визначених показників успіху.

Хороша дисципліна та методології управління проєктами з детальними вимогами та сформульованими окремими завданнями дозволять зосередитися на завданнях, результатах і результатах.

Деякі лайфхаки

Якщо в місії чи цілях фінансуючої організації є ключові слова, обов’язково використовуйте деякі з цих термінів у своїй пропозиції. Але не будьте занадто нав’язливими. Ви хочете допомогти своїм грантодавцям зрозуміти зв’язки, які існують між вашим проєктом і його метою, не обговорюючи ці зв’язки.

Деякі автори грантів використовують пронумеровані списки, щоб упорядкувати свої ідеї в рамках своєї пропозиції.Це може бути ефективним способом представлення вашої інформації в чіткій і зрозумілій формі.

Оскільки грантове фінансування є дуже конкурентоспроможним, ви, ймовірно, подасте заявку на кілька різних грантів від кількох фінансових установ. Але якщо ви це зробите, переконайтеся, що ви ретельно розробляєте кожну пропозицію, щоб відповідати різним інтересам, очікуванням і вказівкам кожного джерела. Хоча ви можете використовувати частини однієї пропозиції для іншої, ніколи не використовуйте ту саму пропозицію двічі. Крім того, коли ви звертаєтеся до кількох джерел одночасно, обов’язково стратегічно подумайте про те, яку підтримку ви просите від якої організації. Проведіть дослідження, щоб з’ясувати, наприклад, яке джерело з більшою ймовірністю підтримає запит на матеріали, а яке більше зацікавлене в покритті витрат на персонал.

Зверніть увагу на можливості отримання малих і великих грантів. Фактично, інколи отримання меншого гранту може зробити вашу апеляцію на більший грант більш привабливою. Показ того, що одна чи дві зацікавлені сторони вже підтримали ваш проєкт, може підвищити ваш авторитет.

Comments

.,.,.,.